Niagara Fallen, Kanada

2011-10-04 @ 00:10:11

Denna vecka kom nog hösten. I torsdags gick jag i shorts och idag har jag på mig skinnjackan. Usch hoppas värmen kommer tillbaka till helgen!!

Fredag morgon gick jag upp kl 5. Packade det sista, väckte killarna, gjorde frukost, tvingade iväg dem på promenad med hundarna innan skolan och sedan åkte jag med metron till Union Station och mötte upp dem andra au pairerna. Vi var 60 st från Washington.  Bussturen på 10 timmar var inte så farlig faktiskt. Gled runt på bussen, kollade film, snackade, lyssnade på musik mm. I NY mötte vi upp tre busslass till med au pairer innan vi drog oss in till Kanada efter mycket om och men med pass, visum och alla andra papper.

Fredag kvällen när vi kom, åt vi middag på Hard Rock Café och sedan  blev det utgång. Kan ju säga att 90% av alla som var ute var au pair-tjejer haha, men vi hade kul.

Lördagen gick vi upp tidigt och gick och åt frukost. Sedan samlade vi ihop oss med dem andra 200 personerna och tog en buss i två minuter (det är ju usa så kan ju inte gå..) ner till fallen och åkte ut med the maid of the mist. En båt som tog oss super nära fallen. Mina kameror är ju inte vattentäta så lät dem andra ta kort där. Men det var häftigt att se så nära.

Efter åkturen gick vi upp på bron mellan USA och Kanada och gick över till usa-sidan och kollade från det håller också. Fast när vi väl kom över (efter passkontroll och grejer igen) insåg vi att det var ju mycket finare på Kanada sidan, där vi var först. 

Det var väldigt kallt, så gick tillbaka till hotellet och badade i jacuzzin innan vi gjorde oss iordning för kvällen. Gick ut på en mysig restaurang och sedan gick vi tillbaka till fallen och kollade på nattbelysningen. Jätte fint!! 

Lite förfestande på hotellet och sedan utgång igen. På lördagen var det mycket mer folk och riktigt kul. Jag pallade dock inte trycket med min hosta så gled hem vid 2 tiden. 

Vid 10 dagen efter gick bussen tillbaka till Washington. Hann springa och köpa lite frukost innan vi satte oss på den 10-timmar långa turen. En tjej hade problem att komma igenom passkontrollen så fick vänta på henne i 45 min.. men på något sätt kom vi ändå hem 1 timme tidigare än väntat!    

Är väldigt nöjd med helgen i Kanada! Hade jätte kul! Det bästa är ju att det här är en kurs som jag läste, så fått ett certifikat och credits för den! Plus att min värdfamilj betalade för resan eftersom det är studier! Hur bra är inte det liksom?

Här kommer dem seriösa fina bilderna:






















PS. På Torsdag kommer Mamma och Pappa och hälsar på!!




Kommentarer
mallan

ser ju grymt ut! ha så trevligt med mamsen och pappsen !;)

2011-10-04 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback