Outer Banks, NC

2011-11-29 @ 17:09:44
Hej!

Då var man hemma igen efter några dagar vid kusten i North Carolina. Min vfamilj hade hyrt ett stort beach house vid havet. Jag hade eget rum med storsäng, badrum och walk-in-closet, vi hade en jätte storbalkong och jacuzzi ute och inne. Helt okej hus alltså!

På onsdagen gick jag och shoppa med min vmammas systerdotter som var 20. Vi hittade väl inte så jätte mycket men var trevligt. Hennes mamma kom sen och mötte upp oss och bjöd oss på lunch. 

På kvällen mötte vi upp resten av min vmammas släkt för pre-thanksgiving. Vi åt alla tillsammans korv mm sen minglade de vixna runt och pratade och drack vin, folket i min ålder hängde på balkongen, kolla solnedgången med några drinkar och lyssna på musik, och barnen hängde nere i spelrummet och spelade biljard.

På torsdagen var det thanksgiving och jag började dagen med lite solning på beachen. Vid 2 åkte vi till det andra beach houset där 33 personer från hennes släkt samlats för att fira. Det var väldigt mycket mat, förrätter, och efterrätter sen var det ju en miljon snacks efter också. Så mätta blev vi. Det mesta var väldigt gott. Lite konstiga grejer där emellan dock.

Vi hängde i huset tills 12 på natten sen tog min vfamilj ena bilen hem och jag och de andra ungdomarna tog några andra bilar och gick på bio.

Fredag åkte jag och min vfamilj och tog "old photos".  Vi blev utklädda i klänningar och kostym och hatt och tog "familjefoto". Var väl typ 30 min bort, tog korten, åkte tillbaka. Stannade på vägen och köpte korv för 75 cent som min vpappa jätte gärna ville ha. Stannade också i en "brew thru". Där kör man in med bilen, öppnar bakluckan, säger vad man vill ha för öl mm och dem lassar in det, betalar så kan man köra vidare. Lite smidigare än systembolaget!

Tillbaka igen hämtade vi upp badkläderna och åkte över till släktingarnas hus. Hängde på stranden och sedan i jaccuzzin resten av dagen. Sen blev det så klart rester från dagen innan.

På lördagen packade vi ihop alla grejer och åkte upp till mormorn/morfarn i Virginia. Där var vi och sprang runt med hundarna, åt brownies, satte upp julgran på bryggan mm. En riktigt fin och varm dag.

Framåt kvällen åkte vi de sista 3 timmarna hem. Stannade på en restaurang på vägen och åt. Mycket ätande hela veckan haha.

En riktigt härlig vecka blev det! Hade lungt kunnat stanna en till ;)



Thanksgiving-maten, typ som ett julbord med massa blandad mat




Några av pajjerna, pumpkin var min favvo


Utsikt från balkongen, ner på gatan och alla beach house


Några av bilarna som inte fick plats på pakeringen, hela raden fick böter ;)

(man ser havet lite blått bakom de andra husen)




Huset


Där man kör in och får drickan direkt i bilen.



Vägen ner till stranden



Chillar på stranden



Solnedgången på andra sidan. Duck, ligger som en liten halv ö så är hav på båda sidorna.



Hos mormorn/morfarn på vägen hem.


Dålig bild men längst ute på bryggan, ser man granen vi satte upp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback