It's not right it's not wrong, it's just different.

2011-03-03 @ 10:10:49



Igår kväll var jag på online möte med Cultural Care. Alla som snart ska åka som au pair var med och kunde ställa frågor och berätta hur dem kände mm.

Hon som höll i mötet berättade lite grejer. Typ som att det kostar 40 000 per natt att ligga på sjukhus i usa utan försäkring, galet!

och att i Sverige går barn och knackar på och säger hej ska vi leka. I USA arragerar man playdates men start och stopp tid. 

- It's not right it's not wrong, it's just different.



Haha, här är lite grejer som kom upp när vi diskuterade vad man kommer sakna;

mamma och pappa, vänner och familj, OC på eftermiddagarna, maten, godiset, mina husdjur, Tryggheten i sverige, ahlgrens bilar, jobbet, skolan, svenskar, knäckebröd, mammas köttfärssås, midsommar, prata svenska, min säng, mina skor, mina väskor, svenska modet, mina kläder, allt som inte kommer få plats i min usa-väska, köttbullar, arlas mjölk, marabou, svensk jul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback