Dag 5 i Washington

2011-03-16 @ 22:58:50

Hejhej!

Har ännu inte trådlöst internet men har iallafall en sladd så jag kan komma in. Bättre än inget!

Här får ni lite info om vad ni missat:


Kom i Fredags och då åkte vi direkt till H's skola för att kolla på hennes museum kväll. Vi kramades och hon sa ”you look so pretty tonight”. Hon är världens sötaste och rolig att leka med.
Temat på museum kvällen var Europa så fick äta Europeisk mat..kanske inte vad jag förväntat mig första dagen ;) 

Efter det åkte vi hem till familjen och träffade pojken G. Han har talsvårigheter vilket jag visste om, men sen hänger han inte riktigt med på allt som händer och så man måste vinka lite framför hans ansikte för att få uppmärksamhet. Det hade mamman inte riktigt gjort klart för mig. Inte för att det spelar så stor roll, han är lätt och snäll men känns som att han är några år yngre än H. 

Iallafall, jag fick lite rund visning när vi kom hem och fick välja rum, tog det i källaren, så blir det lite mer privat. Måste dock fixas lite för är så mycket leksaker överallt men finns tv och dvd och säng där nu.  

På lördagen var det gymnastik för båda barnen sedan skridskor för H. Efter skridskoskolan åkte jag hon lite ihop tillsammans.

Det är mycket folk som jobbar i det här huset. Två nannys, två lärare hemma, städerska, byggare, och arkitekter, sen jag då. Ska gå med en nanny de första två veckorna och lära mig sen ska hon bara jobba lite då och då och den andra nannyn ska jobba helger. Så helger får jag ledigt.

På söndagen var det ballet och stepp för H. Jag, nannyn och mamman åkte med. Nannyn knöt H’s skor, bar hennes väska och gjorde allt medan mamman bara stod bredvid. Konstigt.  

På dagarna ska jag lämna G på skolan, vilket jag gjort i tre dagar med den andra nannyn nu och sen hämta honom på eftermiddagen. På dagen ska jag fixa lite hemma sen är jag ledig till han ska hämtas. Då kör jag bara hem G och sen ska han läsa med läraren i x antal timmar. H hämtar jag vid halv sex och tar hand om henne till hon ska sova vid nio. Ska alltså ta hand om dem på kvällen fast föräldrarna är hemma! Det känns jätte konstigt, vet typ inte när jag jobbar och när jag kan sitta och chilla.  

Så jag börjar 7 och slutar 9 men har några timmar fritt mitt på dagen. Dock måste jag vara hemma när lärarna är där, fast kan sitta i mitt rum om jag vill.

I helgen ska jag in till city med en annan au pair. Ska bli kul! Hon är också ledig mitt på dagen så då kan vi hänga och hitta på roliga saker sen när man kommit in i det :)

Hoppas allt är bra med er! ♥

 (jag gjorde radavstånd men datorn krånglar, så sorry om några får läsa allt i ett stycke :P )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback