Glad påsk från Virginia!

2011-04-24 @ 01:40:53

Hej!

Just ni sitter jag i ett hus i Virginia utanför DC. Igår på Långfredagen eller Good Friday som det kallas här flög jag hem från Florida tillsammans med Nannyn. Vi spenderade några dagar på Amelia Island, vilket var ett sjukt fint ställe och hade varit jätte bra, om man inte åkte med världens konstigaste familj. Både jag och Nannyn som var med och skulle ta hand om barnen åkte hem eftersom vi inte orkade med familjen mer. Dem är nu utslängda från Cultural Care och kommer inte kunna få en ny familj! :)

Resan ner var det värsta. Det tog 20 h med bil. Från början skulle vi kört allt i ett men eftersom det var en orkan i North Carolina och det var kaos (hustak på åkrar och allt upp och ner) stog trafiken nästan stilla på motorvägen och vi var tvungna att ta in på ett hotell över natten och fortsätta dagen efter. Synd om barnen som inte fick en enda paus på hela resan förutom när vi stannade och gick på toa på 1 sek sen åkte igen. Synd om oss alla som behövde umgås med föräldrarna alla dem timmarna.. 

Satt inomhus 24/7 och gick till stranden i 15 min en dag med barnen. Hade iallafall EN bra dag i Florida när jag var ledig på dagen och bara jobbade kväll. Jag var på stranden hela dagen och hade det skönt :)

Igår kväll kom en jätte snäll kvinna som jobbar på Cultural Care och också är värdmamma och hämtade mig på flygplatsen och körde mig hem till henne. Fram och tillbaka tog det henne tre timmar så det var sjukt snällt att komma och hämta!! Sov hos henne och idag körde hon in mig till DC.

Det spöregnade i morse så jag gick lite på något museum med typ dinosarieskelett och sånt tills Linn kom in. Då gick vi till en restaurang och åt och promenerade till Vita huset och runt i lite presentshoppar och kollade. Bäst att passa på att se allt, vi vet ju inte vart vi kommer få nya familjer. Kan ju bli i någon helt annan stad.

Vi var också inne och kollade på något space museum med rymdskepp och så. Sen kom solen fram och det blev as varmt, så av med alla kläder och vi satte oss på en bänk och solade tills jag blev hämtad igen.

Från och med nästa vecka ska jag börja matchas med nya familjer :)

Glad påsk från Virginia! ♥



Hoppas ni har gjort maya påskfin som alltid, hon älskar det ;)


Kommentarer
Linn

Haha, guu va söt!! :D

2011-04-24 @ 05:30:36
mallan

åååh emmis hoppas allt ordnar sig! måste vara skönt att komma bort från den konstiga familjen till slut! hoppas du får en ny fin family! och uppdatera oss här hemma! :D PUSS <3

2011-04-24 @ 11:58:53
mamma

Ha ha



En liten fjäder fick hon i halsbandet...

Bild kommer senare.



kram

2011-04-24 @ 22:00:14
Syrran

Maya var påsk"fin" med fjädrar ;)



Tusentals bilder på denna händelse finns (så klart!)



<3

2011-04-26 @ 09:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback