Monday in france

2010-03-01 @ 12:23:45

Heeey! :)

 

Helgen har varit bra, tog lite kort faktiskt så det kommer upp nåt här och sen på fejjan tänkte jag äntligen lägga upp några också.

 

I fredags efter skola och boarding var jag ute och åt med Princillia och Madelein på en kinarestaurang. Det var gott och trevligt. Dock fick vi vänta i 40 min på bord (de sa hela tiden, vänta tio min, vänta fem, alldeles strax för att vi skulle stanna..) fast det var det värt.

Efter curry kycklingen åt jag en efterrätt, glass med kakor, och sedan satt vi kvar och snacka med nåra britter som bjöd på dricka.

 

lördagen tog vi bussen iväg kl 9 till Le Tour för skid- och snowboard åkning. Blev en heldag med kanonväder (var helt red i ansiktet sen på kvällen, tänkte inte på att smörja in mig..). Jag och Madde åkte ner till Schweiz och käka pizza. Kul att besöka ett nytt land, såg ifs likadant ut som på andra sidan berget i Frankrike, men ändå.

 

Vid fem tiden drog vi oss hemåt, helt slut. Hemma väntade Princillia med tre kompisar så jag duschade lite snabbt sen blev det några drinkar innan vi gick ut och käka ostfondue. Var as gott, i början, sen efter 27 brödet doppat i ost så var det rätt äckligt faktiskt..

 

Sedan blev det ut och supa lite till. Gick till Chambre neuf och festade loss.

 

söndagen hade jag också tänkt åka snowboard men vädret var riktigt dåligt, åkte upp på ett berg och när jag skulle ner igen fick jag typ panik. Såg bara vitt överallt och bara en meter framför mig, snön och dimman var liksom everywhere. Usch. Åkte bara ner och sen hem.

Skulle på någon vandring med skolan på kvällen men jag pallade inte gå runt på bergen i renget så stannade hemma och kollade på en film istället.

Nu har jag precis slutat skolan och ska hem och laga någon avancerat mat. hm, pasta, pasta, pasta eller bagge? Får se vad jag hittar på ;)




Kommentarer
Madde

Önskar dig en fortsatt fin tisdag!

2010-03-02 @ 14:52:59
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback