Chamonix!

2010-02-16 @ 19:33:01

Bonjour!!

Resan hit gick bra. Var så sjukt trött så sov typ hela tiden.

Hon som jag bor med är snäll och helt normal :)
 
Första dagen som jag var här visade hon mig runt i stan, typ vart skolan låg och så och sedan åt vi Nutella Crêpes (pannkakor). Efter det drog vi till krogen. Tog några cider och hade trevligt.

Dagen efter började skolan kl 9. Var sjukt trött men tog mig iallafall upp och gick dit. Jag är i någon medelsvår nivå (gjorde ett test innan som jag inte fattade ett skit av) men började seriöst fundera på om jag var i en Avencerad. Fattade typ noll.

På kvällen var jag och Prinsessan och kollade på OS på en pub. Jag började med en cider men sedan blev jag bjuden på några öl och då kunde jag ju inte säga nej. Fast fick fan kämpa för att drick upp. Öl är inte det godaste..Men kvällen var riktigt trevlig! Alla var galna och skrek när de åkte skidor och så, jag fattade inte så mycket (brukar aldrig kolla på sånt) men skrek lite när de andra skrek och så. haha

Idag började jag dagen med snowboard åkning. Gick helt okej för att inte ha åkt på flera år men väntar nog någon vecka innan jag vågar lämna de lätta backarna!

Efter det gick jag hem, tog en dusch och sedan började skolan 14:30. Idag fattade jag iallafall lite mer. Fast lååååååångt ifrån allt vad den där franska läraren säger. Men blir kanske bättre sen när jag kommit in i det!

Just nu sitter jag på Mcdonalds här i Chamonix. Gratis internet. Finns dock inget utttag så har bara ca en timma på mig (tills datorn dör) att hinna med allt! Känner mig helt ärligt stressad alltså! ;)

Just, kan berätta att vi typ bor i världens minsta lägenhet också. Är typ som mitt rum hemma med ett tillhörande badrum. Men men hoppas på att vara hemma så lite som möjligt ändå! ;)

Så nu har ni fått lite uppdate! Eller lite? Blev sjukt långt. Känns som om jag varit här minst en vecka redan ;)

Hoppas allt är bra med er! Hörs någon annan dag :)

Puss<3



Kommentarer
malle ericson

hoppas på regelbunden uppdatering!! hälsa prinsessan, Puss<3

2010-02-16 @ 19:36:17
URL: http://malinericsons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback