Lurad av facebook grupp!

2009-12-09 @ 03:09:17
Loggar in på facebook och vad ser jag då? Jo min syster har skrivit till mig och frågat varför jag är med i en grupp som är mot kvinnors rösträtt.

Det var ju väldigt mystikt för jag kan inte minnas att jag blivit med i någon sådan? Eller att jag ens är emot det?!

Kollade runt lite och sedan bad min kusin mig kolla in på Aftonbladet;

80 000 lurade av facebook grupp
Skulle skänka pengar - ville avskaffa kvinnors rösträtt
Facebookgruppen påstod att den skulle skänka tre kronor per medlem till hjärtforskning. Men när antalet medlemmar nådde 80 000 bytte gruppen inriktning – till att avskaffa kvinnors rösträtt.
Syftet: att få fler att inte tro på allt de läser.


Fan vilken bitch! jag som skulle vara lite god och gå med i den gruppen. Men nej.
Får helt enkelt bli mer källkritisk. Men ofta jag orkar de? Får helt enkelt strunta i att gå med i grupper som ingen jag känner har gjort? eller aa whatevver.   
Nu tror jag att jag lyckades komma ur gruppen iallafall. PUH. Måste ju tänka på mitt rykte liksom ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback