Christmas is the best!!

2009-12-27 @ 20:46:35

Haft en jätte bra jul!

Var hos min kusiner i Göteborg och firade. Den 23 firade vi min morfar som fyllde 86 (?), med släkten. Jag och kusinerna bakade enligt tradtionen en skitsnygg marsipan gris till honom. Sedan åt vi gott och hade trevligt :)

Vi sov över hos mina kusiner som alltid och började julafton med att äta lite godis i julstrumpan och öppna paketen under granen.

Efter det blev det en promenad och sedan började alla fixa i ordning sig inför middagen. Min moster och kusin Frida hade gjort ett gott julbord som alla så klart åt lite för mycket av.

Var jätte mysigt när vi satt och åt och sjöng julsånger. Älskar julen!!

Sedan blev det såklart Kalle Anka klockan 3 och efter det kom vår söta tomte med julklapparna. Fick många bra presenter och alla verkade väldigt väldigt nöjda med mina usa-inköpta julklappar jag gav dem.

Vi öppnade alla paket ett i taget, så att man ordentligt skulle kunna se vad alla fick. Var riktigt kul även om jag var lite skeptiskt till hur segt det skulle gå. Tog 3 timmar men det var faktiskt mycket roligare!

När mörkret för länge sedan lagt sig blev det gröt. Pappa fick pengen och ska tydligen bli rik och jag fick mandeln så ska tydligen bli gift. Hoppas det inte gäller i år? haha.

Efter gröten testade vi julklapparna och spelade monopol med kreditkort.

Åh vilken mysig jul det har varit!

Här kommer lite bilder från den 23:e;

 
Snyggingar!


Vi töntar oss och gör marsipan grisen


HAHA! kolla hur snygga de blev!!

Hade inte du också velat ha en sån i födelsedagspresent??


Kommentarer
malle ericson

helst inte!!!

2009-12-27 @ 23:34:04
URL: http://malinericsons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback