Roma Italy

2010-11-30 @ 17:35:33
-.Ciao Bella.-

Här kan ni få en liten snabb resume av resan till Italien med mig Lisa Carro och Emma.

Vi åkte till flygplatsen på fredag eftermiddag. Planet var försenat så vi passade på att ta några drinkar. 2 timmar senare deckade vi på planet och vaknade upp i Rom efter en timme.


Vi träffade Carro och Lisas kompis Maja som träffat en italienare och flyttat till Rom. Vi åt massa pizza och pasta på en uteservering och sedan gick vi till en bar.


På lördagen besökte vi Colusseum



Jag inne i colusseum. Gick en guidad tur, kände oss sjukt duktiga.



Fick se lite höst för första gången i år! Fint men vi frös 24/7 under dagarna i Rom. Fick iallafall lite förberedelse på vad som komma skall när vi åker hem till Sverige.



Fontana di trevi besökte vi och slängde i ett antal coints.


Sista dagen besökte vi Vatikanstaten. Jätte fina konstverk inne i sixtinska kapellet. Till och med jag som inte brukar vara så interesserad av sånt blev imponerad.


Jag i Vatikanstaten. St peterskyrkan bakom.

Bra helg. Bra dagar. Nu ska jag njuta av mina sista veckor på bästa Malta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback