Surfing girl!

2012-03-30 @ 17:48:36

Jag på min födelsedag den 19 mars :)

Fro yo

2012-03-30 @ 17:47:20

Jobbeli jobb på dagen men bara stora killen var hemma och mamman kom hem tidigt men mådde inte så bra, så jag typ halv- jobbade lite. Dagen kändes sjukt lång bara för att jag typ inte gjorde något men ändå var tvungen att vara hemma.. Lite små segt ändå.

Föredrar när barnen är i skolan på dagen, missar mina lunchdejter och gymmet nu ju ;)

På kvällen åkte jag, felicia, Ellen och Cornelia till fro yo och åt frozen youghurt. Gööött!

Ikväll blir det utgång med Merita som jag inte sett på 3 veckor (!!) och imorgon baseball match!

Ha en bra helg! <3

The hunger games

2012-03-29 @ 05:38:14

Igår kväll var jag och Cornelia på bio i friendship heights och såg the hunger games. Mycket bra!

Den är super populär här och såklart vill alla nu ha sånna flätor dem har i den filmen. När jag lämnade ungarna på skolan idag i carpoolen hade varenda unge som kom utspringande i sina skoluniformer håret i flätor. Och JA det var från filmen.

N var hemma idag, han har spring break. Lite segt då han håller på att göra iordning sitt rum ( sedan typ 1 år tillbaka..) och nu måste han tydligen tillslut bli klar. Tråååk för mig som vill ta honom till mallet, poolen eller göra ngt kul ;)

Igår åkte jag och N iaf med kreditkortet till Ikea och köpte lite grejer (inredning till honom och mat: köttbullar, sylt mm). Lunchade också där. Sånt gillar vi.

Nu ska jag sova! Nightiii

Back in the hood

2012-03-27 @ 12:49:06

Känns bra att vara hemma! (även om jag saknar Hawaii)

Värdfamiljen är glada att jag är tillbaka& alla cherry blossom har slagit ut så hela staden är rosa. Blev födelsedagspresenter från familjen och en tur downtown för att fota körsbärsträden på lördagen.

Roligt att träffa allt folk igen också!

Mina fina kompisar Cornelia, Amanda och Ellen firade mig med tårta med 22 ljus, kort, ballong och fin sång på söndag morgon. Rolig överraskning! Efter det följdes tysons corner (shopping mall) där vi mest provade hattar och solglasögon. Sen bjöd dem på middag på cheesecake factory och personalen sjöng. Så snälla tjejer <3

Nu är det back to work sen igår. Super trött, men ändå helt ok! Linda är ännu här (kom hit efter hawaii och stannat över helgen) men drar hem senare idag.

Nu ska jag göra ägg till killarna!

Hula hula

2012-03-22 @ 20:04:14

Godnatt Sverige godmiddag washington godmorgon hawaii!!

Veckan har fyllts med roliga aktiviteter. Solning, Badning, fina stränder, hiking, bada vattenfall, busstur runt ön, fina restaurangbesök där vi suttit och kollat in den fina solnedgången, båttur&snorkling (valar, jätte sköldpaddor och delfiner). Luau med hula hula dansning, uppträdanden och buffé. Surfning (som faktiskt gick jätte bra, åkte in på massor av vågor!!!).

Sen har jag fyllt 22 också! Känns bra! På Luau fick jag resa mig upp och få en födelsedagsblomma.

Veckan har varit toppen på alla sätt! Idag är det sista dagen innan vi åker tillbaka till DC. Ska njuta så mkt som möjligt innan shuttle hämtar upp oss vid 3. (är på union station kl 4 pm fredag!)

Puss&kram från Maui

Bilden är från st Patrik's day 17 mars, allt i grönt! (Hade bara den på mobilen)

Maui

2012-03-16 @ 09:13:20

Aloha!!

Efter en vecka på oahu tog vi ikväll flyget till Maui! Här ska vi spendera kommande vecka.

Bästa starten med att se en VAL komma hoppandes ute på havet medan vi satt i taxin på väg till hotellet!!!!! Kollade in den jätte fina solnedgången och helt plötsligt kommer den. Så coolt.

Efter mysig promenad och fin restaurang blir det nu sängen. Trötta.

Puss från Hawaii

Good Morning Hawaii!!

2012-03-13 @ 20:02:30

Hiking!

2012-03-13 @ 09:50:18

Hiking upp till Diamond Head blev det idag. Sjukt fina utsikten!! Verkligen som ett vykort, finaste jag någonsin sett! Solen stekte på ordentligt och efter att ha kämpat oss upp och ner för berget la vi oss i gräset och vilade med en mango smoothie.

Efter det tog vi oss vidare till Manola Falls. Hikade oss upp i regnskogen svingade i en lian. Kollade på ett stort vattenfall. Började s-p-ö-regna. Tog av oss till bikini och vägen ner blev väldigt blöt och lerig. Hade många sånger på g så humöret var på topp hela timmen vi spenderade med att glida ner.

COOL DAG.

Nu är vi tillbaka i Wakiki. Ätit middag, träffat 5 svenska killar (blir exited när jag inte mött svenska killar på månader) och strosat i affärer.

Mahola/ Queen Emma (visste ni att Hawaii drottning hette Emma? Just saying hehehe)

Lava Flow

2012-03-11 @ 05:24:06

Favvo drinken nr 1

Pearl Harbour

2012-03-11 @ 05:22:26

Idag var vädret lite grått så vi bestämde oss för att åka till Pearl Harbour och titta. Var intressant att se!

Senare sprack solen upp och vi gick mer på stranden och solade och badade.

Nu är vi duschade och klara och ska ut och äta! Våra snäckhalsband och blommor i håret är såklart på!

Aloha <3

Waikiki

2012-03-10 @ 02:57:26

Aloha!!

Vaknade 6am piggast evver. Kollat in beachen, gått på boardwalken, badade i havet och hottuben, träffat tre svenskar varav en gotlänning när vi tog en drink 11am. Första gotlänningen utom familjen på 1 år. Yeeey. Nu blir det tidig middag sedan happy houuuuur!

Traiiiin

2012-03-08 @ 13:35:22

På väääg!!

Hela min snälla värdfamilj var uppe kl 5 imorse för att säga hej då. Alla kramades och sa trevlig resa, 10 -åringen ville knappt släppa taget, medan mellanungen var chill och sa att han kommer sakna mig men gillar att farmorn kommer köra dem till skolan (istället för att gå) och hon kommer ta dem till Mcdonalds på eftermiddagarna..jaha lätt att göra sig populär och lova sånt ;)

Min 14-åring stod i hörnet och vinka " eeh do we have to hug now?, how awwkward.. Okay fine" så kom han o gav mig världens snabbaste kram sen sprang han upp haha.

Min värdpappa körde mig till Union Station. Medan vi körde gick solen upp och alla monumenten var så fina vid vattnet.

Nu är jag på tåget till New Jersey! En man har somnat med sin armbåge tryckandes mot mig..Aj.

Kl 11:45 lyfter planet :D

HAWAII!!!!!!!!!!!

2012-03-08 @ 02:39:27

Finally!!!!! AAAAH TAGGAD! :D

Elva timmars flygning (längre än till Sverige, ja) sen är jag dääär!! :D

1 ÅR I USA!!!!!!!!

2012-03-07 @ 22:38:03

För ett år sedan den 7 mars 2011 landade jag i New Jersey för att ta en sen buss till Au Pair skolan i New York!

Helt sjukt att det redan gått ett år. Tiden har sprungit iväg med så mycket roliga saker som hänt och så många människor jag mött. Vissa kommer jag aldrig glömma och vi kommer vara vänner för alltid. Har så många minnen från alla resor och utflykter. Från min värdfamilj och från alla restaurangbesök/fikor/bio/filmkvällar och allt vi gjort på vardagskvällarna. Alla utgångar på helgerna. Alla timtal vi spenderat på roadtrips i min bil med musiken pumpandes. Kommer aldrig glömma det här året,

och det bästa är att det inte är över!!!

Imorgon flyger jag till Hawaii för två veckors semester sen kommer jag tillbaka för att stanna tills sommaren!

Älska Au Pair livet!

Sooon

2012-03-07 @ 20:56:37

Hur seriös kände man sig inte nu när man satte på sitt ikea family- kort på nyckeln?!

Håller på att packa. Är nog klar. Kanske. Ska försöka sluta innan jag börjar lägga i mer grejer igen.

Taggataggatagggataggataggatagga Taggataggatagggataggataggatagga Taggataggatagggataggataggatagga Taggataggatagggataggataggatagga

Ikea&räddafågel

2012-03-05 @ 23:43:51

Dagen började med en skuttande skadad fågel här hemma som jag tog till second chance. Den följdes sen att byta om från pyjamasen super snabbt till att slänga mig i Amandas bil för Ikea besök. Åt köttbullar och köpte lite påskmust till barnen. Sneeeell Au Pair!

Nu sitter jag här och "jobbar".. 1 på träning, 1 vid datorn, 1 ute och leker själv ( noooo I don't want to play with a girl, eeew ). Fine for me lixom!

Snart ska jag hämta upp träningsungen och ta med dem på pizzanight!

Snooowtubing!

2012-03-05 @ 23:27:35

Roadtrip till Pennsylvania för Snowtubing med Ellen & Simone! Fett kuuuuuul

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634029.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634029.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634038.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634038.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634208.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634230.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/264366/images/2012/pic_192634231.jpg" class="image">

Rollerskating

2012-03-01 @ 20:01:59

Gymmet, simmning, fikor, häng i Bethesda. Det var väl ungefär vad jag gjort på fritiden i veckan. Sen i söndags åkte vi ju rullskridskor ett gäng tjejer. Var kul. Dock skulle det ju varit på dejt med en snygg kille som i alla filmer ;)

Min vmamma är sjuk vilket först var en hemlighet men nu vet alla och vill göra något. Huset har översvämmats med "krya på dig-kort" och "vi ber för dig-kort"  och blommor. Ingen middag har behövts lagats på hela veckan då vänner och grannar har kommit över med mat. CHILL.
Igår fick vi fransk mat från några franskar på gatan. Det var kyckling, potatisklyftor baguetter och brieost sen kladdkaka.

Nu sitter jag och äter resterna av kladdkakan och snart är det dags att jobba! IKväll blir det Au-Pair möte :)