The pancake day

2012-02-23 @ 20:49:21
Hej!

I tisdags var det "the fat day" eller fettisdagen som vi brukar kalla den. I Sverige brukar man ju äta semlor. Helt okej att äta bröd och vanillin socker (om man som jag inte gillar grädde och mandelmassa) men är ju inte så att men behöver det mer än 1 gång om året.

Här i Maryland var det Pannkakor som gällde. HUR BRA!? ÄLSKAR ju pannkakor!! Så på tisdagen var det bara att trycka i sig pannkakor hela dagen. På kvällen åkte jag och värdfamijen till barnens skola och åt pannkakor med bacon, choklad och jordgubbar medan 4 pappor spelade musik och sjöng.

Mina barn går ju på Katolsk skola. Blir ännu chockad av hur trevliga och mogna barnen där är, och hur stolta dem är över sin skola och sina lärare.

I onsdags var jag och Cornelia och promenerade vid Great Falls igen. Skönt som alltid. På kvällen blev det gymmet.

Idag har den nya prinsessan kommit ut! Är lite exalterar och undrar vad den ska få för namn. Emma är ju alltid fint..

Vet ni? idag är det 19 grader varmt, wohooo! Var ute och gick 1,5 timme med hundarna innan.


14 DAGAR KVAR TILL MIN DRÖM RESA!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback