Dag 65

2011-05-11 @ 00:51:17

Hejhej!

Har inte haft internet på ett litet tag men nu är jag tillbaka igen!

Först kan jag ju berätta att jag har tackat ja till en familj här i dc. Så jag blir kvar här ett tag till ;)

Sen kan ni få höra om helgen. I lördags var jag och Linn på svenska ambassaden. Dem hade något stort event och massa grejer om sverige..var gott med lite svenskt godis/mat och fint där nere vid potomac river. Efter att ha kollat runt där gick vi vidare mot Georgetown och åt lunch på en restaurang.

Framåt kvällen mötte jag upp Jenny och Katha och Kathas syster&kusiner som var här, och gick ut. Kathas kusin fyllde 21 så var tvungna att fira ordentligt. Tog bussen till ett ställe är J och K kände alla som jobbade där så vi fick gratis inträde och gratis drinkar hela kvällen ända fram till halv fem, när vi dansat klart. KUL kväll!!

På söndagen orkade jag inte göra så mycket mer än att ta en promenad med hunden. Hade egentligen planer man skönt att bara ta det lugnt en dag också.

Måndag åkte jag och Linn till Rockeville och fikade och kollade och idag har jag och 3 andra au pairer varit på zoo. Gratis inträde där med (förstår ni hur mycket pengar jag tjänar hela tiden?!). Kollade på lejonundar, pandor, leoparder mm.

Hänt lite grejer alltså. Som jag har förstått det så kommer jag inte börja i den nya familjen förrens om en vecka, om så är fallet kanske jag hinner med en liten resa? Återkommer om det.

Här får ni lite bilder (vet inte vad som hände med att alla fick en egen storlek? haha) :


Svenska Ambassaden, DC



Georgetown


på Zoo idag


Söt pandiii


Gorilla unge


Lejon ungar


Alla lejonen


En hungrig tiger


och så jag då!

xoxo


Kommentarer
mallan

ser ut som pandisen spelar tvärflöjt! haha

2011-05-13 @ 20:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback