Messymessy

2011-03-24 @ 17:42:00
Hejhej!

Blir dålig uppdatering här eftersom jag har fullt upp. Denna vecka har H springbreak. I måndags och tisdags hade hon ballet hela förmiddagarna. Jag var tvungen att sitta utanför hela tiden (hennes mamma tror att hon blir kidnappad annars..) Sen tog jag hand om henne tills sju på kvällen när min kontakt person kom på möte.

Hon, Susan, pratade med mig och värdföräldrarna om allt och gjorde väldigt klart hur mycket man får jobba och så. Dem verkar dock inte ha lyssnat.   

På tisdagen hade jag H hela eftermiddagen men sen fick jag faktiskt TVÅ timmars paus. WOW. Bara 12 timmars jobb den dagen! Gick en promenad men Linn hela tiden runt om i kvarteret.

Igår gick H i skolan fast hon har lov. Brodern skulle på terapi på sjukhuset och sedan köras till skolan. Så lagom tills han var i skolan var det dags att hämta H igen. Fick en och en halv timmes paus på dagen eftersom den andra nannyn hämtade henne. På den tiden skypade jag med mamma och gick en promenad med några grannar som också är au pairer. 

Idag var typ värsta dagen. Barnen gick upp 7 och mamman kom och sa att vi måste åka om 7.15! Såklart var inte barnen klara så snabbt så mamman börjar skrika på dem och dem börjar gråta och det blir värsta grejen av allt. G skulle på terapi, sa hans mamma, så åkte till sjukhuset med honom. Väl där säger dem att det inte alls var någon terapi idag och hans mamma blivit informerad flera gånger.

Ringer och pratar med henne. Hon säger att han måste klippas. Hon känner någon i Virginiga som kan klippa honom, men vet inte addressen. Åker hem och letar upp addressen (20 min hem igen). G får äta lite frukost i farten. Åker mot Virginiga. 30 min senare (när vi har ca 5 min kvar) ringer mamman och säger att frissan inte hade någon tid idag. Vi vänder och åker mot G's skola vilken ligger på helt andra sidan staden. Så tillbaka 30 min sedan 35 min till hans skola. Lämna honom sedan hem 40 min..
Ätit lunch och tvättat och ska hämta G igen om 1 timme. 

Blir trött på mamman som inte har koll på något så att vi får åka fram och tillbaka och runt och överallt. Hon ändrar sig om allt hela tiden också. Ena sekunden får jag inte köra, sen får jag, sen ska jag ta körlektioner, sen vet hon inte om jag har försäkring, sen ska hon fixa det och det. Sen när man går och lägger sig säger hon att jag börjar en tid och vi åker en sen gäller något helt annat på morgonen. Förvirrad mamma till 100%.

Men barnen är världens sötast och snällaste och snart är det bröllop och två florida resor. Så ska testa ett tag till sen får vi se om jag orkar vara med världens trassligaste familj längre.



Kommentarer
Mamma

Tur för barnen att du har dig :-)

2011-03-25 @ 17:10:44
Syrran

Ta hand om dig!

2011-03-27 @ 11:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback