Happy Holidays from D.C!

2011-12-20 @ 02:40:04
Hej!

Här kommer lite mer om helgen!

I fredags var jag Johanna och Kajsa på Dirty bar. Kul natt. Vi deckade i min säng framåt 4-tiden efter mycket dansande.

Kajsa om lördag morgonen efter:

Dagen efter vaknar vi kl 8 av emmas bråkandes tonårspojkar. "GET UP!!" " I´m gonna KILL YOU" .. Sen kommer hennes HEL-SKÖNA värdpappa klockan nio och typ - EMMA! ( han ville in i hennes garderob och hämta julgrejer" SÅ himla skön snubbe, kliver in bland alla kläder och bh.ar som ligger på golvet. - Did you have fun last night? Where were you out.. You should go to the "FAT MAN" (han kompis bar) next time. HAHAHA Sen drog vi till IHOP och käkade frukost. nummy!

Lördag kväll följde jag med min familj på mellan killens basketmatch. Han frågade mig typ en miljon gånger under dagen om jag ville komma och se på matchen. "Kanske" svarade jag hela tiden då inget var bestämt för kvällen men ville ju inte binda upp mig ifall något kom upp, var ju ändå lördag kväll.. men när han sa "du kollar ju aldrig på mina matcher.." kände jag att det blev ett ja direkt!!!

Var ändå rätt kul att se, dem vann ju! Efter gick jag och vfamiljen till en bar i närheten och åt pizza och föräldrarna drack öl. Hans tränare var med också och det blev rätt sent så minsta killen somna i en soffa haha. Jag drack cola och blev chaffören hem.

Söndag började vi med brunch på ett franskt cafè. Riktigt nice ställe inne i Bethesda, helt missat det stället innan! Vi (Jag, Kajsa, Johanna och Cornelia) åkte sen in till Vita huset och kollade Obamas Julgran. Ganska ful faktiskt, jag menar han är ju ändå presidenten! Borde ha snyggaste granen i världen typ?

Hade förväntat mig mer av den där Obama alltså. Men hans park var mysig, Santa's workshop, tomten, granar från alla delstater, eld, julmarknad mm.

Efter att gått runt där ett bra tag gick vi och åt lite middag innan vi gick på bio i China Town. Såg Christmas eve som utspelar sig på NYÅR i New York. FATTA OM JAG ÄR TAGGAD FÖR TIMES SQUARE PÅ NYÅR?!?!?!



Celebrate the Holidays in President's Park



Julgranen och Vita huset bakom.



Cornelia vid District of Columbias gran



Franska fiket



Kajsa och Jag


Imorgon får barnen jullov vid lunchtid. Då ska en av dem bowla med sin klass och jag ska dit och typ bowla bredvid med den minsta som också vill vid göra det. Min värdmamma sa att jag skulle dit och ta kort till skolans Year book också när dem bowlar, och för någon dag sen fick jag ta julkorten på barnen. Blev jätte söta faktiskt! Om du är min vän kanske du får se på facebook om ett tag :)

Nu borde jag sova, kom hem för en timme sen från fika på starbucks med Cornelia men min värdpappa pratade så länge om min syster och kusin och julen och blabla, vart eller vad vi ska äta när dem kommer, vart dem ska sova mm. Sen var jag ju tvungen att blogga lite också ;)

Klockan ringer som vanligt 05.42. 5 timmar och 41 minuter tills dess!

Godnatt ♥


Kommentarer
rallyhanna

åh va mysigt, och as coolt me att fira nyår på time square!!! fan va nice säger jag bara :D

hehe de e typ din grej att fira nyår i olika länder ;)

miss yaaaa! <3

2011-12-23 @ 12:41:40
URL: http://gbghanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback