Orkanvakan'11

2011-08-30 @ 12:59:02

Orkanen Irene kom på lördagen. Alla var hyper och tv'n visadeuppdateringar från den hela dagen. Jag åkte till Emelie för att ha en sleepover med henne och Lousie vid 12 på dagen. Hade med ficklampa och vatten. Vi åt hos henne och tog några glas vin. Regnet öste och det blåste. Men jag som hade förväntat mig träd komma flygande tyckte inte det var så mycket farligare än en vanlig storm?

Efter några till glas vin var vi uttråkade av att sitta hemma och ha orkanvaka så blev upphämtade av några amerikanska killar. Åkte på orkanvaka-fest med dem. Problemet sen var ju bara att vi inte kunde komma hem pga stormen. Så vi festade tills morgonen kom och det var lungt och ljust igen. Tydligen gick strömmen överallt men i huset vi var fanns det generator så vi klarade oss fint.  

Morgonen efter när vi åker hem ser vi grenar på vägarna och nedfallna träd. Lika bra att vi var uppe, ingen hade kunnat sova av ovädret ändå.

Nu hoppas jag denna vecka går snabbt för jag taggar CHICAGO i helgen!

xoxo


Kommentarer
Cornelia.

Chicago, WOOOP! <3 :)

2011-09-01 @ 06:08:10
URL: http://cornessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback