Jordbävning.

2011-08-24 @ 05:25:50
En kraftig jordbävning som mätte upp till 5.9 skakade idag om oss här i Washington dc area ända upp till New York.

Jag var hos frissan med killarna den ena mitt i en klippning när allt började skaka. Jag stog där i vad som kändes som en evighet och kollade mig runt omkring när tavlor och speglar började ramla ner. Någon skrek att vi måste evakueras och alla sprang ut på gatan. Där stog vi sen en i kanske 15 min tills vi var säkra på att allt var över. 

Hände alltså inte så mycket mer än att grejer ramlade ner från väggarna men var ändå läskigt att hela jorden skakade.  

Mina båda värdföräldrar ringde så fort telefonnätet funkade igen och kom sedan hem tidigt. Dem hade också blivit evakuerade.

Åkte hem och plockade upp var som fallit i mitt rum och kollade till hundarna som ännu sprang runt i cirklar och skällde och sen kunde jag åka.

Det positiva var alltså att jag fick sluta tidigt idag!

..och btw vi gick tillbaka in och klippte klart killens hår så hans frisyr är inte sne alltså.

Kommentarer
mallan

omg!! du får gå runt med hjälm så du inte får nåt i skallen!

2011-08-24 @ 10:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback