Hemma i Snön

2009-12-22 @ 19:01:23

Nu är vi hemma och jag har varit ute i snön. Sådan skillnad på vädret! Jag håller på att dö av frostskador, haha, men samtidigt är det så himla mysigt! Härligt att vara hemma igen :)

Flygturen gick okej. Första flyget var 2,5 timmar sent så blev till att sitta på flygplatsen och vääänta. Sedan 10 timmars flygning. Det gick rätt fort faktiskt, fast jag typ sov 2 timmar.

När vi anlände till Amsterdam trodde vi att vi hade missat vårt anslutnings flyg men då skickade min mamma ett sms att det också var försenat.

Vi sprang igenom hela flygplatsen i panik för att hinna med det. Genom säkerhetskontrollen och upp med vätskor och dator och där världens segaste gubbe jobbade. Sedan genom alla köer med människor, min väska gick sönder och mina armar höll på att dö av mina 3 värdens tyngsta handbagage (min biceps måste växt decimeter).

Folk som missat sina flyg dagen innan står och väntar och vill ha våra platser, tio minuter innan släpper de platerna. 15:19 anländer vi. PUH. planet gick 15:30. VI HANN!

På planet hör vi sedan piloten; Det är för halt för att landa på landvetter.

Vi höll på att dö, NEJ MÅSTE VI ÅKA TILLBAKA NU?!

Som tur var kunde vi landa på Säve flygplats. Alla ringde hem och när jag anlände stog min kära familj och Billy där och väntade :)
Så kul att se dem igen!

Vi åkte direkt hem till mina kusiner som stog på garageuppfarten med välkommen hem skyltar (mycket vackra, haha) och sedan hem till mormor och morfar för att säga hej :)

Bagaget var däremot borta till nyss men nu har jag äntligen fått hem det ;)
Mamma och jag ringde till Landvetter hela dagen men de var helt cp och var upptaget hela tiden eller inget svar. 
Matilda och hennes pappa åkte i alla fall dit idag och där fanns dem! Yes!!
Var orolig över alla julklappar och alla mina köp de här 3 månaderna. 

Nu kommer snart min syster med tåget, ska möta upp henne och äta lite lussebullar sedan ska sova hos Billy :)



God jul på er allihopa & TACK MALIN OCH MATILDA FÖR DEN HÄR BÄSTA RESAN! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback